onsdag 14 april 2010

Små projekt tinar fram...

Foto: It's a House

Oj, oj så många projekt som börjar tina fram nu, snön smälter fort och vi hoppas på barnmark till 1:a maj så att vi kan få börja sätta igång! Några av de projekt vi har framför oss är att:

* Skrapa och måla den sista gaveln som är fortfarande är gul och ful
* Bygga farstukvist till groventrén
* Byta de tre fönster som återstår
* Färdigställa verandan, där det bland annat fattas räcke och trall längst långsidan. Grabber har skickat sin nya trallskruv T-Rex black C4 som vi ska få testa, jag återkommer med ett utlåtande längre fram!
* Färdigställa bron på framsidan
* Färdigställa gårdshuset
* Bygga sandlåda
* Anlägga köksträdgård
* Allmänt trädgårdspyssel som att klippa häcken, fortsätta röjningen av slänten och anlägga gräsmatta

Att ha allt detta framför sig skulle nog kunna kännas jobbigt men nu kliar det bara i fingrarna och vi är taggade att sätta igång!

12 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Ni har lite att pyssla med ser jag! Du visade, för ganska länge sedan, en snygg sandlåda, lite som en bunker på en golfbana. Blir det något liknande för er del? Väntar med spänning eftersom vi också skall göra en sandlåda och jag har lite idétorka! Lutar åt en provisorisk fyrkantig rackare från ngt varuhus tills vi kan få till en mer permanent. Lillan håller på att gräva upp alla mina rabatter! Lycka till med era projekt!

    Om du vill kan du kolla min utlottning av en fin svartvit kudde, i Estrid Ericsons elefanttyg, som jag sytt! Den skulle passa perfekt hemma hos er, men du har kanske en sådan redan!

    Ha en härlig fortsättning på veckan!

    / Helena

    SvaraRadera
  3. Är det verkligen allt;)
    Blir alldeles matt av din långa lista. Men ni är verkligen superduktiga. Härligt att kunna göra allt detta själva. Kram

    SvaraRadera
  4. Jisses, det var ingen liten att-göra-lista. Men det är ju kul att det kliar i fingrarna på er båda. Då lär det hända en hel del under säsongen. Det ska bli skoj att se allt ni gör.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    jag vill bara säga Lycka till ! Jag tror nog ändå att ni kan klara det :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. vi har just fått 200 lass fyllningsmassor och skall planera ut dem i helgen. till sommaren kommer vi anlägga gräsmatta och vi är sååå sugna! även och sommaren kommer bestå av ett enda krattande och vattnande, vi har rätt rejäl tomt =)

    SvaraRadera
  7. Många men kul projekt - lycka till!

    SvaraRadera
  8. Spännande med alla projekt! Hoppas att vi får se bilder när det börjar bli färdigt!

    Vill säga att jag gillar din blogg skarpt, är ganska ny läsare men kommer definitivt att titta in MÅNGA gånger!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej, är ny på din sida men blir så inspirerad av era projekt och er lust till renovering. Vi har oxå gjort ungefär samma renoveringar/projekt som er och ska fortsätta med det och även bygga till. Känner igen mycket på din blogg från vår "renovering". Lycka till med allt! Ska bli spännande att följa er.

    SvaraRadera
  10. Ojoj vad många projekt! Jag har inte ens "vågat" skriva ner allt jag önskar. Blir väl snarare stressad av allt som måste göras. Roligare att göra sådant som bara är kul :-)! Ha det så bra! Kram!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag tycker att det låter som att ni har en härlig säsong med många inspirerande projekt framför er. Så länge man gör saker för att man tycker att det är kul och när man faktiskt gör det åt sig själv så är det oftast en helt annan sak...

    Jag ser framemot att få igång flera projekt när vi så småningom flyttar in i vårt hus...

    Ha det gott och projekta på! Jag tittar snart in igen! =)

    kram Emelie

    SvaraRadera
  12. Det måste vara den vackraste bild på skruvar som jag har sett! Härligt med många projekt framför sig. Lycka till!

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera

Annonser: