onsdag 1 december 2010

Årets julklappsbutik - Rädda Barnen


Ni är säkert många med mig som går i julklappstankar just nu och visst är det alltid trevligare att både ge och få julklappar som det finns en extra tanke bakom. I år har vi inredningsbloggare tillsammans utsett Rädda barnens designshop som årets julklappsbutik, en webbshop där du kan köpa många fina designklappar och samtidigt bidra till Rädda Barnens arbete världen över. Mitt val faller på den härligt julröda kammarljusstaken från Höganäs men en rosa Vitriini skulle gärna få ligga under granen också. Vill man gå steget längre och välja bort konsumtion helt och hållet i jul så kan man ge bort en get, en barnmorska eller en godnattkram via exempelvis Action Aids Presenter mot fattigdom, Läkarmissionens Web Aid Shop eller via SOS barnbyar.
Vill du se vad andra bloggare tipsar om idag kan du kika in hos dem här:

Henricks tankegångar
Inredningswåågen
Inspirera mera
Lev Livet Leende
Living like Linda
Room by Sofie
Tina

Har du också tipsat? Skriv en kommentar så sätter jag in dig på listan.

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu har jag skrivit in dig på mitt inlägg om årets julklappsbutik. Här kommer min länk:
    http://dahlarna.blogg.se/2010/december/arets-julklappsbutik.html

    Hoppas att du har haft en bra dag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Tack för tipsen !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. http://postadresstorslanda.blogspot.com/2010/12/julklappsinsamling.html

    Jag har idag skrivit ett inlägg om att skänka julklappar till behövande barn. Insamling i Göteborg, Malmö och Stockholm

    SvaraRadera
  4. Det finns många fina saker där, gillar både kammarljusstaken och Vitriini-askarna! Jag hängde på och gjorde ett inlägg jag också!

    ha det fint!
    tina

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset!
    Ha en underbar start på helgen.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  6. jag får kika in där också, kan tänka mig att köpa några julklappar där. Det känns bra att ge bort presenter som även hjälper andra!

    Förresten så kan du vinna grafisk konst på min blogg just nu! bara så du vet! :)

    kram /iris

    SvaraRadera

Annonser: