torsdag 17 mars 2011

Trädgårdsinspiration!

Vilken fantastiskt underbar tid det är att få vara hemma och vara mammaledig nu på våren, solen skiner, termometern kryper uppåt och det droppar från taken! Jag känner mig så privilegierad och njuter av varje sekund för jag vet hur otroligt fort tiden går! Just nu spenderas mycket tid i amningsfåtöljen och nu har jag fått böckerna som jag pratade om här i min hand.

Boken Under bar himmel - 16 vardagsrum i trädgården av Ulrika Grönlund är en helt underbar bok sprängfylld med inspiration för dig som vill skapa härliga uteplatser i din trädgård. Jag bläddrar, njuter och drömmer mig bort!


Peter Englanders Trädgårdstoppen är läsvärd också den även om jag inte blir fullt lika inspirerad. Men på söndag börjar Tv-programmet där vi får möta dessa trädgårdar och avsnittet om Torsten Wallins skärgårdsö vill jag absolut inte missa!

Åh vad det kliar i fingrarna att få sätta igång med vårens trädgårdsprojekt! Stenläggning runt hus och garage, båthus och lekstuga står högst upp på prioriteringslistan så nu skissas, funderas och tänks det så det knakar.

6 kommentarer:

  1. Ja, här kliar det också i fingrarna!

    Hoppas få till lite odlingar och altaner i år.

    Och lite betongrejer fick hem boken Betong med guldkant för några dagar sedan.

    Sen är det växthus, pool, carport osv. som hägrar.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Det var inte några småsaker ni hade högst upp på listan!:) Ska bli kul att få följa med och se vad det blir av ideérna.

    Den första boken har jag också kikar på, verkar lovande. Jag längtar så mycket till jag kan börja pyssla i vår miniträdgård!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Projekten för våren/sommaren är klara hör jag. : ) Vad kul!
    Jag har också planer men sambon är inte riktigt med på dom. Tråkig han är.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fina böcker du tipsar om! Idag har det regnat och blåst här nere i södern. Burr! Våren kändes fjärran men imorgon är en annan dag och då kanske solen hittar fram! Det låter som du har det mysigt under din föräldraledighet!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Passa på att njuta av mysiga stunder. Tiden går fort.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Grattis till den lille! Det är en underbar & speciell tid när dom är så nyfödda. Min minsta fyller strax ett år, tiden går så himla snabbt.
    Tack för tipsen på böcker! Beställde direkt "Under bar himmel". Vi håller på och ska totalrenovera trädgården med start denna sommaren, så då är det kul att hitta böcker som kan inspirera.

    SvaraRadera

Annonser: